Varagarv Wesoły Morderca
Liczba postów : 287 Join date : 03/07/2014
| Temat: Atrybut: Hakuda Sob Maj 30, 2015 7:44 pm | |
| Hakuda (z jap. Białe Uderzenia) Jest to atrybut odpowiadający za walkę wręcz, posługiwanie się bronią improwizowaną, a także jej ogólną sprawność motoryczną; Jest odpowiedzialny za:
- umiejętności walki wręcz - siłę, skuteczność i szybkość ataków;
- umiejętności walki Zanpaktou w formie uwolnionej (gdy jest w postaci broni używającej tej umiejętności typu kastet/rękawica);
- umiejętności akrobatyczne postaci;
- zręczność postaci (wraz z Zanjutsu; pod uwagę bierze się atrybut o wyższym poziomie);
- czas reakcji na ataki przeciwnika (wraz z Zanjutsu; pod uwagę bierze się atrybut o wyższym poziomie);
- w ograniczonym stopniu czytanie ruchów przeciwnika (wraz z Zanjutsu; pod uwagę bierze się atrybut o wyższym poziomie);
- umiejętność posługiwania się łukiem u Quincy. Tj. celnością oraz wykonywania różnych skomplikowanych manewrów.
Opis poziomów:- Poziom uczniowski (E) - Postać zna podstawowe zagadnienia z zakresu walki bez broni, słyszała też, że ponoć istnieje coś takiego jak akrobacje w walce. Istnieje jednak spora szansa, że podczas starcia szybciej połamie siebie, niż przeciwnika.
- Poziom podstawowy (D) - Postać potrafi wykonywać podstawowe manewry z zadowalającą skutecznością. Przewroty i gwiazdy nie stanowią dla niej problemu.
- Poziom zaawansowany (C) - Postać, która osiągnęła ten poziom ma świadomość swojego ciała nawet w trudnych warunkach i potrafi efektywnie wykonywać techniki, które sobie zaplanuje. Wie również, jak uderzyć, by zabolało. Fikołki i zaawansowane akrobacje łatwo jej przychodzą. Potrafi korzystać z większości technik Hakudy a także tworzyć własne.
- Poziom biegły (B) - Postać, która opanowała ten poziom, świetnie zna własne ciało i przeróżne techniki. Podniebne akrobacje nie są już dla niej problemem, a wyuczone kombinacje zastępuje równie skuteczna, a mniej przewidywalna improwizacja. Ciosy stają się równie zabójcze co te bronią. Postać umie przewidzieć ruchy postaci o słabej technice sztuk walki (Zanjutsu/Hakuda na poziomie D).
- Poziom mistrzowski (A) - Postać na tym poziom wypracowała już własny, kompletnie unikatowy styl walk. Jest panem swojego ciała i ma nad nim pełną kontrolę, co pozwala jej wykonywać niesamowite, wręcz abstrakcyjne akrobacje. Sztuka walki wręcz przerasta zwykłe rozumowanie - postać, która osiągnęła ten poziom jest w stanie wyczuć "morderczą intencję" postaci, które chcą je zaatakować.
- Poziom arcymistrzowski (S) - Postać o tym poziomie osiągnęła apogeum swoich umiejętności. Ciało nie ma dla niej tajemnic, a nawet uderzenia wyglądające na nieszkodliwe są potencjalnie zabójcze. Wyprowadzane ataki nawet dla bardziej zaawansowanych wyglądają jak magia. Umiejętności akrobatyczne są wręcz legendarne.
| |
|