Reiryoku
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Atrybut: Reiryoku

Go down 
AutorWiadomość
Varagarv
Wesoły Morderca
Varagarv


Liczba postów : 287
Join date : 03/07/2014

Atrybut: Reiryoku Empty
PisanieTemat: Atrybut: Reiryoku   Atrybut: Reiryoku EmptySob Maj 30, 2015 7:43 pm

Reiryoku (z jap. Moc Duchowa)
Moc tkwiąca w tej czy innej ilości w teoretycznie każdej duszy. Może być używana na rozmaite sposoby, na przykład Shinigami korzystają z niej do wzmocnienia duchowego ciała, siły ataku lub użycia Kidō. Reiryoku może przybierać fizyczną formę, a przez to stawać się bronią. Istoty o zdolnościach duchowych potrafią też wysycić swoim reiryoku powietrze, powodując utrudnienie ruchów słabszych istot. Ta zdolność nazywana jest Reiatsu (z jap. Presja Duchowa).

Każda istota duchowa czy dusza jakiegokolwiek obiektu ma pewną ilość reiryoku. Jeśli ilość ta przekroczy pewien próg, dana istota zyskuje specyficzne zdolności. Wśród żywych ludzi energia o ponadprzeciętnym poziomie występuje jednak rzadko. Wygląda na to, że ich najbardziej podstawową zdolnością jest zdolność do postrzegania duchów: początkowo Plusów, później Hollowów, Shinigami i tak dalej. Shinigami należą z kolei do tych dusz Soul Society, które dysponują wysokim poziomem reiryoku i uczą się, jak ją kontrolować. Puści używają swojej energii duchowej zazwyczaj do skuteczniejszego łapania ofiar i obrony przed Shinigami. Szczególnym przypadkiem są Arrancarzy, którzy często potrafią korzystać z reiryoku w podobny sposób i na podobnym poziomie co Shinigami.

Atrybut jest odpowiedzialny za:
  • wywieranie oraz opieranie się duchowej presji (reiatsu);

  • wykrywanie i maskowanie Reiatsu;

  • zwiększanie możliwości własnego ciała;

  • siłę rzucanych Kidou (przez Shinigami) oraz Bal, Cero (przez Arrancarów);

  • siłę ataków uwolnienia/ressurection;

  • Hierro Arrancarów;


Opis poszczególnych poziomów:
  • Poziom uczniowski (E) - Postać dysponuje energią jedynie trochę przekraczającą tą przeciętnego człowieka czy duszy oraz ma bardzo ograniczone możliwości korzystania z niej. Jest jednak w stanie coś wyczuć (jako człowiek będzie widzieć duchy), używać zaklęć z pełną inkantacją oraz technik typowych dla swojej rasy.

  • Poziom podstawowy (D) - Postać posiada małe ilości energii duchowej, jednak swobodnie radzi sobie z podstawowymi technikami korzystania z niej, potrafi np. zwiększać siłę i szybkość swoich ciosów, jednak nie jest to duży wzrost i nie trwa długo. Jest to średnia ilość energii jaką posiadają zwykli dywizjoniści.

  • Poziom zaawansowany (C) - Postać ma wyraźnie większą moc duchową niż większość istot oraz całkiem dobrze radzi sobie zarówno z podstawowymi, jak i zaawansowanymi metodami korzystania z niej. Wzmacnianie siły oraz prędkości swoich ciosów jest wyraźniejsze niż na poprzednim poziomie i trwa dłużej, a przy tym daje efekt lekkiej poświaty wokół postaci. Postać potrafi również wywierać presję na osoby z energią nie wyższą niż podwyższona(E).

  • Poziom biegły (B) - Postać ma wielką moc duchową i swobodnie korzysta zarówno z podstawowych, jak i zaawansowanych technik kontroli reiatsu. Spokojnie radzi sobie z rzucaniem bez inkantacji zaklęć z przedziału 1-20, a w przypadku innych ras sprawnie ładuje cero, czy też posyła duże ilości pocisków bala lub strzał. Podczas skupiania na sobie energii duchowej postać wydziela wyraźną poświatę, a sam wzrost siły oraz szybkości jest znaczny. Poziom ten zbliżony jest do oficerów i słabszych poruczników.

  • Poziom mistrzowski (A) - Postać posiada bardzo wysoką energię duchową, zwykle jest też mistrzem w jej kontrolowaniu (np. wyczuwaniu i wykrywaniu go). W praktyce przekłada się to na rzucanie zaklęć z przedziału 1-40 bez inkantacji, ładowanie cero zajmuje mgnienie oka, a wystrzelenie kilkudziesięciu strzał na raz nie jest problemem. Podczas skupiania na sobie energii duchowej postać emanuję silną aurę, a wzrost siły oraz szybkości ciosów jest znaczny. Jest to poziom przeciętnego kapitana gotei 13.

  • Poziom Arcymistrzowski (S) - Ten poziom dotyczy istot dysponujących olbrzymimi pokładami energii duchowej, którą zwykle wspaniale kontrolują. Poziom ten jednocześnie odzwierciedla zazwyczaj zdolność mistrzowskiego użycia reiryoku do wzmocnienia w trakcie walki czy oddziaływania na otoczenie. Ktoś o tym poziomie mocy bez problemu może przeciąć cały budynek na dwoje jednym cięciem przepełnionym energią lub też tworzyć całkowicie własne techniki zaawansowane korzystania z reiatsu.



Wykrywanie Reiryoku:
Inną bazową zdolnością istot o poziomie reiryoku wyższym niż przeciętny jest wyczuwanie innych istot duchowych bez polegania na pięciu podstawowych zmysłach. Jest to możliwe ponieważ niemal każda istota duchowa wysyła z siebie pewne ilości swojego reiryoku. Zdolność do jego wyczuwania wymaga pewnych umiejętności, ale może zwiększać się pod wpływem treningu czy doświadczenia.
Każda istota duchowa ma własny wzorzec reiryoku. Oznacza to, że po pewnym czasie można bez problemu rozpoznać energię konkretnej znanej sobie osoby, a nawet jej stan fizyczny czy umysłowy. W szczególności nagła zmiana wzorca reiryoku może oznaczać, że dana osoba walczy lub otrzymała śmiertelną ranę.

Różne rodzaje istot duchowych mają różniące się od siebie wzorce, na przykład reiryoku hollowów jest łatwo odróżnialne od tego Plusów i shinigamich. Vizardzi są wyjątkiem, ponieważ kiedy używają masek hollowów, ich reiryoku zaczyna przypominać to Pustych, nie zaś shinigamich.

Istnieje kilka możliwości blokowania reiryoku. Jedną z nich jest użycie Sekkiseki, specjalnego kamienia, który całkowicie wygasza energię duchową. Mury Seireitei oraz wieża Senzaikyū są zbudowane z tego materiału. Jako Śmierciokamień, blokuje nawet najsilniejsze reiryoku, co nie tylko uniemożliwia jego wykrycie, ale również efektywnie odcina nieproszonych gości od Seireitei oraz uniemożliwia ucieczkę nawet najsilniejszym więźniom wspomnianej wieży.
Inną metodą jest blokowanie reiryoku przez specjalnie w tym celu stworzone wynalazki. Jednym z nich jest strój całkowicie ukrywający wszelkie reiryoku pochodzące od noszącego, uniemożliwiając innym wykrycie go jakąkolwiek metodą szukania energii duchowej.

Kontrola Reiryoku:
Wspomniana powyżej emisja energii duchowej to powszechne zjawisko, ale istoty duchowe potrafią kontrolować stopień wydzielania z siebie reiryoku, co zwykle wymaga pewnych umiejętności czy treningu. Poprzez całkowite zahamowanie "wycieku" energii, dana istota może całkowicie ukryć swoją obecność przed innymi istotami duchowymi, jednak choć w praktyce jest to możliwe, teoretycznie nie da się w ogóle nie wydzielać reiryoku, a jedynie ograniczyć jego wydzielanie do tego stopnia, by dana istota nie miała dość umiejętności do jego wyczucia. Prócz tego takie rozwiązanie ma pewne wady, a mianowicie ponieważ emisja energii duchowej, czyli presja duchowa, jest potrzebna do bronienia się przed efektami cudzej presji, nie można jednocześnie idealnie się ukrywać i bronić, o ataku nie wspominając.
Oprócz kontrolowania ilości emitowanego reiryoku, większość istot duchowych potrafi dokonywać nadludzkich rzeczy przy jego użyciu. Zwykle wymagają pewnego poziomu koncentracji i po pewnym czasie lub pewnej liczbie użyć męczą użytkownika. Wiadomo również, że przy dużym zużyciu reiryoku, shinigami i inni mieszkańcy Soul Society potrzebują jedzenia aby odnowić swoje siły. W praktyce, jak zostało już powiedziane, całkowity brak wydzielania reiryoku jest niewykonalny.

Puści i Arrancarzy mają wiele zdolności, a mianowicie Cero i Balę, które są w gruncie rzeczy skondensowanym reiryoku wystrzelonym w przeciwnika. W przypadku tego pierwszego, przybiera ono formę grubej wiązki, drugie zaś jest pociskiem. Puści i Arrancarzy również zwiększają swoją mobilność, jak shinigami. Zdolności ich zanpakutō również korzystają z reiryoku, choć w inny sposób. Hierro jest z kolei ich techniką defensywną.
Quincy potrafią zwiększyć swoją mobilność oraz utworzyć broń używając swojej energii duchowej. Fundamentalna różnica pomiędzy nimi a powyższymi rasami jest taka, że korzystają przede wszystkim z absorbowanego z otoczenia reishi, nie zaś samego reiryoku. Co więcej, ich energia duchowa nie jest zwykle dużo wyższa od poziomu człowieka, przez co wykształcili mechanizm pozwalający im uzupełniać ją w miarę potrzeb: pobierane z otoczenia cząstki duchowe są przez nich rozbijane na reiryoku, a to przyswajane i wykorzystywane.
Fullbringerzy używają reiryoku jako narzędzia do kontrolowania innych dusz, która to zdolność znana jest jako fullbring. W tym sensie są rasą absolutnie wyjątkową, ponieważ nie używają energii duchowej samej w sobie nawet do wzmocnienia swojej mobilności czy siły fizycznej. Ich zdolność do korzystania z innych dusz pozwala również w praktyce wykorzystać fakt, że dosłownie każda dusza ma jakieś reiryoku, nawet, jeśli jest małe. Fullbringerzy, korzystając z mocy fullbringu, potrafią pobierać reiryoku otaczających ich dusz, uzupełniając swoje zasoby energetyczne lub bezpośrednio używając ich do konkretnych działań.
Powrót do góry Go down
 
Atrybut: Reiryoku
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Atrybut: Zanjutsu
» Atrybut: Hakuda
» Atrybut: Hohō

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Reiryoku ::  :: ENCYKLOPEDIA :: Ogólne zasady gry-
Skocz do:  






BlackButler

HogwartDream