Reiryoku
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Ogólnie o Kidō

Go down 
AutorWiadomość
Varagarv
Wesoły Morderca
Varagarv


Liczba postów : 287
Join date : 03/07/2014

Ogólnie o Kidō Empty
PisanieTemat: Ogólnie o Kidō   Ogólnie o Kidō EmptySob Maj 30, 2015 10:06 pm

Varagarv napisał:
Kidō (z jap. Demoniczna Droga lub Duchowy Szlak) - jest to jedna z czterech form walki jaką mają w arsenale Shinigami.
Zaklęcia, 'czary', powstają z energii duchowej użytkownika, którym Bóg Śmierci. Dzielą się one na trzy zastosowania - ofensywę, defensywę oraz leczenie.

  • Bakudō (z jap. Droga Przywiązania) - jak nazwa wskazuje, są to zaklęcia nastawione na unieruchomienie przeciwnika, związaniu go, skrępowaniu ruchów. Jednak w dużej mierze Droga Przywiązania to również zbiór zaklęć defensywnych o potężnym potencjale obronnym.

    • Kekkai (z jap. Bariera) - to nic innego jak wszelkiej maści bariery, ściany utworzone z energii duchowej, których zadaniem jest zablokować nadchodzący atak, bądź też odizolować kogoś. Zastosowań jest wiele.
    • (z jap. Pieczęci) - zdecydowanie potężniejsze czary od 'barier', jeśli chodzi o 'blokowanie'. Przygotowanie ich wymaga niekiedy wiele czasu i równie dużo energii duchowej, jednak efekt jest tego godzien. Stosowane głównie do pieczętowania potężnych artefaktów lub broni, które są zbyt potężne i niebezpieczne, których nie da się po prostu ot tak schować i trzeba lepszego zabezpieczenia. 'Pieczęci' niezwykle trudno złamać.


  • Hadō (z jap. Droga Zniszczenia) - to zbiór czarów ofensywnych nastawionych na anihilację przeciwnika. Ich siła jest zależna od numeru, gdyż im wyższy, tym bardziej destrukcyjne. Hadō od numeru 90 wzwyż są zdolne śmiertelnie ranić potężne jednostki.

    • Gisei Hadō (z jap. Poświęcająca Droga Zniszczenia) - potężne czary ofensywne, do których użycie wymagane jest poświęcenie jakiejś części ciała, by móc go użyć.


  • Kaidō (z jap. Droga Odwrócenia), bądź znana pod nazwą Chiryōyō Kidō (z jap. Lecznicza Droga) - czar tego typu nie mają nazwa, a tym bardziej numerów, które by je klasyfikowały pod względem siły.
    Najpopularniejszy czar objawia się pod postacią zielonkawej poświaty, które otacza ręce użytkownika - następnie wystarczy przyłożyć dłonie do osobnika, którego chcemy leczyć. Proces leczenia rannego polega wpierw na uzupełnieniu reiryoku rannego, a następnie wraz z nim, wspomaganie ciała w regeneracji. Najlepszy efekt przynosi aktywowanie czaru bezpośrednio na ranie.
    UWAGA! Na daną chwilę tylko członkowie 4 Dywizji mogą posługiwać się Kaidō, otrzymując je na start przy KP.


Klasyfikacja inkantacji:

  • Eishōhaki (z jap. Porzucenie Inkantacji) - jest to klasa inkantacji, w której porzucamy formułę, która towarzyszy zaklęciu, czyli inkantacji. Skraca to czas uwolnienia Kidou, to jednak drastycznie osłabia samo zaklęcie. Dlatego Porzucenie Inkantacji skierowane jest głównie do osób, które mają najczęściej ekspercki poziom w użytkowniku Demonicznej Drogi. Oczywiście niemożliwym jest użycie zaklęcia z jego oryginalną mocą, jednak mistrzowie są blisko perfekcji.
  • Nijū Eishō (z jap. Podwójna Inkantacja) - jest to specjalna klasa inkantacji podczas której mieszamy formułki dwóch zaklęć jednak o odrębnym działaniu. Taka sztuczka może zaoszczędzić nam sporo czasu w wypowiadaniu inkantacji Kidou oddzielnie, jedno po drugim. Poza tym może sprawnie zmylić przeciwnika.
  • Kōjutsu Eishō (z jap. Późniejsza Inkantacja) - inkantacja klasy Kidou, gdzie formułka jest recytowane po rozpoczęciu czaru w celu zasilenia go.



Zasady rzucanie zaklęć:

  • By rzucić zaklęcie po pierwsze trzeba je wcześniej poznać; po drugie, skumulować reiatsu i wypowiedzieć odpowiednią formułkę (tzw. inkantację), a także numer i jego nazwę;
  • Z pełną inkantacją oraz sukcesywnym zbieraniem reiatsu: zaklęcie ma pełną moc;
  • Z pominięciem inkantacji [Eishōhaki] (jedynie wypowiedzenie nazwy oraz numeru) i jedynie śladową kumulacją reiatsu: zaklęcie ma jedynie śladową moc (chyba, że dana osoba przeszłą stosowny trening);


Treningi:

  • Treningi w kidō przebiegają podobnie jak pozostałe, zarówno jeśli chodzi o ubieganie się o nie, jak i ich przebieg;
  • Mogą zostać wykorzystane na nauczenie się nowego zaklęcia, wzmocnienie efektu już posiadanego lub możliwości pominięcia inkantacji w zaklęciach bez ogromnych strat na jego sile;


Wzmacnianie zaklęć:
To, o ile "numerków" - świadczących o sile kidou - podniesie się siła rzuconego kidō zależy od tego, z którego kręgu ono pochodzi:

  • #1-#30 - pierwsze wzmocnienie o 10 numerów (np. #1->#11 po wzmocnieniu), drugie o połowę tego (np. #1->#11 po wzmocnieniu i ->#16 po drugim wzmocnieniu);
  • #31-#60 - pierwsze wzmocnienie o 5 numerów, drugie o 3 numery;
  • #61-89 - pierwsze wzmocnienie o 3 numery, drugie o 1 numer;

Uwaga!Osoba bez specjalizacji w kidō może wzmocnić zaklęcie poprzez trening wyłącznie jeden raz.


Pomijanie inkantacji [Eishōhaki]:

  • #1-#20 - potrzebny jeden trening;
  • #21-#40 - potrzbne dwa treningi;
  • #41-#70 - potrzebne trzy treningi;
  • #71-#89 - potrzebne cztery treningi;


W razie potrzeby można również opanować omijanie numeru zaklęcia, by wymawiać jedynie jego nazwę (konieczne jest uprzednie opanowanie rzucania go bez inkantacji):

  • #1-#20 - potrzebne dwa treningi;
  • #21-#40 - potrzebne trzy treningi;
  • #41-#70 - potrzebne cztery treningi;
  • #71-#89 - potrzebne pięć treningów;

Uwaga!Niemożliwe jest pominięcie inkantacji bakudō nr 43 - Futan, oraz 61 -Rikujou Kourou, nawet po stosownym treningu.


Specjalizacja w kidō:
Może zostać wybrana zamiast specjalizacji w jednej z czterech głównych atrybutów. Umożliwia ona:

  • Przeprowadzenie dodatkowego treningu demonicznej magii w czasie danej Sesij Treningowej;
  • Opanowanie wielu przydatnych zaklęć, które są zbyt skomplikowane lub zbyt potężne dla laika;
  • Podwójną inkantację - Nijū Eishō;
  • Późniejszą Inkantację - Kōjutsu Eishō;

Podwójna inkantacjaOsoba o poziomie oficera, ze specjalizacją w kidō, jest w stanie, po uprzednim wypowiedzeniu obu inkantacji, rzucić dwa zaklęcia bezpośrednio po sobie z pełną mocą. Nie mogą to jednak być zaklęcia wiążące cel.

Zaklęcia wiążące:
Bakudō #1, #4, #9 (oba), #30, #43, #61, #62, #63, #66, #75, #78, #79, #94, #99, Inemuri, Shibireyubi, Hakufuku, Jikendteishi.



PAKIETY KIDOU

Przedstawiciele rasy Shinigami wraz z awansem otrzymują możliwość nauczenia się nowych zaklęć magii demonicznej w określonym zakresie i specjalizacji. Dostępne są dwa rodzaje Kidou, a mianowicie Hadou (zaklęcia ofensywne) oraz Bakudou (zaklęcia defensywne/wiążące).

  • Dywizjoniści uzyskujący stopnie Oficerów po dokonaniu wyboru mogą dysponować opanowanym Hadou od 1 do 40 włącznie lub Bakudou od 1 do 40, również włącznie;
  • Oficerowie awansujący na Poruczników po dokonaniu wyboru mogą dysponować opanowanym Hadou od 40 do 70 włącznie lub Bakudou od 40 do 70, także włącznie, jednocześnie dysponując uprzednio już opanowanymi zaklęciami;
  • Porucznicy awansujący na stopień Kapitana po dokonaniu wyboru mogą dysponować pakietem Hadou, bądź Bakudou, z wcześniej wymienionych, którego nie mieli wcześniej w posiadaniu;

Przy czym zaznaczyć należy, iż każde zaklęcie w dalszym ciągu wymaga wypowiedzenia inkantacji, a te, przy których wyraźnie zaznaczono, iż wymagają treningu do ich opanowania rzeczywiście są dostępne dopiero po stosownym przeszkoleniu.
Natomiast wybór Kidou przy awansie gwarantuje zawsze opanowanie tylko Hadou lub wyłącznie Bakudou. Nigdy jednocześnie obu tych rodzajów.
Powrót do góry Go down
 
Ogólnie o Kidō
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Kidō
» Kidō - ograniczenia

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Reiryoku ::  :: ENCYKLOPEDIA :: Ogólne zasady gry-
Skocz do:  






BlackButler

HogwartDream