Temat: Atrybuty: Podstawy systemu Sob Maj 30, 2015 10:03 pm
Siła, doświadczenie i umiejętności każdej postaci na forum są opisane przez cztery atrybuty.
Są to: - Reiryoku (霊力) (z jap. Moc Duchowa): atrybut odpowiadający za ilość posiadanej energii duchowej, umiejętności jej kontroli oraz Kidou u Shinigami/Hierro u Arrancarów; - Hohou (歩法) (z jap. Sztuka Szybkich Kroków): atrybut odpowiadający za technikę Błyskawicznych Kroków postaci - odpowiednio Shunpo dla Shinigami i Sonido dla Arrancarów - oraz ich zwinność; - Zanjutsu (斬術) (z jap. Szermierka): atrybut odpowiadający za używanie przez postacie konwencjonalnej broni białej - mieczy, toporów i innych - oraz dystansowej, ze szczególnym wyróżnieniem Zanpaktou; - Hakuda (白打) (z jap. Białe Uderzenia): atrybut odpowiadający za walkę wręcz, posługiwanie się bronią improwizowaną, a także ogólną sprawność motoryczną
Każdy z tych czterech atrybutów ma 6 poziomów rozwinięcia, określających indywidualne zdolności postaci w danej dziedzinie.
Są to:
Poziom uczniowski (E) - Poziom opanowania danej zdolności odpowiadający nowo narodzonemu Arrancarowi/Shinigami świeżo po akademii.
Poziom podstawowy (D) - Poziom opanowania danej zdolności odpowiadający przeciętnemu Numerosowi z Las Noches/członkowi jednego z Trzynastu Oddziałów Obronnych Soul Society.
Poziom zaawansowany (C) - Poziom opanowania danej zdolności odpowiadający przeciętnemu członkowi Exequias z Las Noches/oficerowi jednego z Trzynastu Oddziałów Obronnych Soul Society.
Poziom biegły (B) - Poziom opanowania danej zdolności odpowiadający przeciętnemu członkowi Real Guardy z Las Noches/porucznikowi jednego z Trzynastu oddziałów Soul Society.
Poziom mistrzowski (A) - Poziom opanowania danej zdolności odpowiadający przeciętnemu Espadzie z Las Noches/kapitanowi jednego z Trzynastu Oddziałów Obronnych.
Poziom arcymistrzowski (5) - Poziom opanowania danej zdolności odpowiadający... Nikomu. Postać o tym poziomie danego atrybuty jest prawdziwą legendą w swojej dziedzinie.
By rozwinąć dany atrybut, postać musi przechodzić treningi oraz zaliczać aktywności potrzebny do danej rangi.
Wymagania na poszczególne rangi danego atrybutu:
Poziom uczniowski (E): SPECJALNE: Każda postać posiada go we wszystkich atrybutach na początku gry.
Poziom podstawowy (D): SPECJALNE: By osiągnąć poziom podstawowy dana postać nie musi trenować danego atrybuty, ani zaliczać aktywności fabularnych. Wystarczy, że w kompleksowy sposób użyje go na fabule (np. w walce-sparingu lub popisując się przed kolegami z oddziału), wykazując przy tym zrozumienie zasad nim rządzących. Wtedy wystarczy udać się do administracji, a ta to sprawdzi i nada poziom podstawowy atrybutu/udzieli wskazówek co poprawić, by go osiągnąć.
Poziom zaawansowany (C):
posiadanie poziomu podstawowego (D) w danym atrybucie;
przebycie dwóch treningów wymaganego atrybutu;
zaliczenie jednej aktywności fabularnej, wymagającej danego atrybutu;
Poziom biegły (B):
posiadanie poziomu zaawansowanego (C) w danym atrybucie;
dwa inne atrybuty muszą być odpowiednio na poziomie co najmniej zaawansowanym (C) i podstawowym (D) [Przykład: By zdobyć poziom biegły (B) w Reiryoku trzeba mieć np. Hakudę na poziomie zaawansowanym (C) i Zanjutsu na poziomie podstawowym (D)];
przebycie dwóch treningów w danym atrybucie;
zaliczenie dwóch aktywności fabularnych, wymagających danego atrybutu;
Poziom mistrzowski (A):
posiadanie poziomu biegłego (B) w danym atrybucie;
trzy inne atrybuty muszą być odpowiednio na poziomie co najmniej biegłym (B), zaawansowanym (C) i podstawowym (D) [Przykład: By zdobyć poziom mistrzowski (A) w Reiryoku trzeba mieć np. Hakudę na poziomie biegłym (B), Zanjutsu na poziomie zaawansowanym (C) i Houhou na poziomie podstawowym (D)];
przebycie dwóch treningów w danym atrybucie;
zaliczenie dwóch aktywności fabularnych, wymagających danego atrybutu;
Poziom arcymistrzowski (S):
posiadanie poziomu mistrzowskiego (A) w danym atrybucie przez co najmniej 12 miesięcy aktywnej gry;
posiadanie poziomu mistrzowskiego (A) dowolnym innym atrybucie;
przebycie specjalnego Eventu przeprowadzanego przez administrację, na którym można zginąć/zostać trwale okaleczonym;
Kolejność przechodzenia treningów/zaliczania aktywności jest dowolna.