IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Shinigami

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Varagarv
Wesoły Morderca
avatar

Liczba postów : 287
Join date : 03/07/2014

PisanieTemat: Shinigami   Sob Maj 30, 2015 9:47 pm


Shinigami (z jap. Bogowie Śmierci) - znani także pod angielską nazwą Soul Reapers (z ang. Żniwiarze Dusz), to dusze obdarzone pewnym reiryoku i ucieleśniające swoje moce w postaci mieczy. Większość z nich żyje w Soul Society i należy do Gotei 13 lub jednej ze współpracujących z nimi organizacji.


CHARAKTERYSTYKA

Naturalna kolei rzeczy mówi o tym, że coś się kończy, coś zaczyna. Można to interpretować na wiele sposobów. Obowiązkiem shinigami jest zadbanie o to, by cykl życia i śmierci kończył się we właściwy sposób - rozpoczęciem przez duszę nowego życia na terenie Soul Society. Mogą tego dokonać dzięki Pogrzebowi Duszy. Pozwala on na wysłanie zmarłego właśnie do Społeczności Dusz, gdzie dana osoba traci wszelkie wspomnienia i rozpoczyna nowe życie, szczęśliwe lub nie. Może tam nawet aplikować do akademii Shinigami, by samemu pomagać zbłąkanym duszom.
Drugim ważnym obowiązkiem Bogów Śmierci jest eliminacja Pustych. Nie ma to postaci niszczenia spaczonych, ale oczyszczenia. Hollow przebity Zanpaktou rozpoczyna swą wędrówkę jako po Soul Society już jako czysta dusza. Oczywiście nie wszystkie dusze da się ocalić. Przed częścią z nich otwierają się bramy piekieł.
Ważnym elementem w funkcjonowaniu Shinigami jest akademia, w której uczą się głównie walki i technik właściwych Bogom Śmierci. Znają oni wiele sposobów na poskromienie nieczystej duszy. Walka przy pomocy Zanpaktou w połączeniu z zabójczymi kidou jest solucją na wiele problemów. Shinigami rezydują w Seireitei, w centrum Soul Society. Są oni zorganizowani w dywizjony, na czele których stoją kapitanowie ze swymi porucznikami. Poszczególne oddziały mają przypisane specjalności bądź zadania. Tak na przykład numer 2. zarezerwowany jest dla tych, którzy nie lubują się w potędze, lecz szybkości i zwinności, 11. przeznaczono dla żyjących walką i będących w niej naprawdę dobrymi, 12. to miejsce dla intelektualistów. Na terenie Seireitei działają również dwa potężne zgrupowania - Pierwszym jest Onmitsukidō, które przypomina tajne służby, potrafią oni działać szybko, niepostrzeżenie i skutecznie. Grupę tę tworzą członkowie 2. dywizji, a jej kapitan jest również przywódcą zgrupowania. Drugim zaś Shinigami Reaserch Institiute i można nazwać mózgiem Soul Society. Tam odbywa się monitowanie zarówno świata żywych, jak i Społeczności dusz. Instytut tworzą członkowie 12. dywizji pod wodzą jej kapitana. Powstaje tu wiele przydatnych wynalazków służących najróżniejszym celom. Jego założycielem był Urahara Kisuke.
Władzę zwierzchnią nad wszystkimi Bogami Śmierci sprawuje kapitan pierwszej z nich, głównodowodzący.


HIERARCHIA

Hierarchia wśród członków trzynastu dywizji obronnych jest z góry ustalona, a obcowanie z osobą wyżej postawioną wymaga okazania szacunku i posłuszeństwa.

  • Dywizjonista – Szary członek dywizji. Nie wyróżnia się niczym specjalnym spośród setek innych osobników spod znaku "członek oddziału". Jego obowiązki nie są znaczące, ale to on stanowi prawdziwą siłę Społeczności Dusz. Z racji swojej wielkiej liczby, dywizjoniści mogą zrobić naprawdę wiele.
  • Oficer – Można o nich powiedzieć "agenci króla wśród ludu". Ich pozycja nie jest dużo mocniejsza niż zwykłych dywizjonistów, jednak to oni sprawują faktyczną władzę nad mniejszymi grupkami Shinigami.
  • Porucznik – Druga po kapitanie osoba w dywizji. Jej zadaniem jest pomoc przełożonemu bądź zastąpienie go w mniej istotnych pracach. Bardzo istotną cechą porucznika jest dobry stosunek z podwładnymi. To właśnie z nim, częściej niż z kapitanem, będą załatwiać swoje sprawy. Można ich rozpoznać po noszonej na ramieniu opasce, której eksponowanie wcale nie jest obligatoryjne.
  • Kapitan – Najpotężniejszy spośród Shinigami danej dywizji. Ich zadaniem jest koordynacja prac i utrzymanie oddziału w dobrym stanie. Aby mieć zostać kapitanem, nie wystarczy posiadać wielką moc. Wymagane jest zdanie testu, podczas którego aplikant musi pokazać ostateczną formę wyzwolenia swojego Zanpaktou, Ban Kai. Rozpoznawalnym elementem ubioru kapitańskiego jest białe haori.



BROŃ

Zanpakutō (z jap. Miecz Ścinający Dusze, bądź Żniwiarz Dusz) - Zapieczętowany zanpakutō shinigami zwykle ma formę katany, choć zdarzają się też inne odmiany mieczy japońskich, to jest wakizashi, no-dachi czy tanto. Nie występują jednak miecze innego rodzaju, o broni poza sieczną nie wspominając.
Shinigami nie traktują swoich broni jedynie jako przyrządu do eliminacji wroga. Stanowią one część samych Bogów Śmierci i często rozmawiają z nimi lub po prostu proszą o radę. Zanpakutō jest dla właściciela obiektem przywiązania i rzeczą, którą ponad wszystko musi chronić. Te szczególne miecze mają swoją, na co dzień niewidoczną, wewnętrzną postać w formie najróżniejszych stworzeń, które dysponują trzeźwym umysłem i własnym światem.


ZDOLNOŚCI ZANPAKUTOU

Cytat :
    Konsō (z jap. Pogrzeb Duszy) - Zdolność do odsyłania dotkniętych dolną częścią rękojeści miecza Plusów do Soul Society. Wyjątkiem są jedynie dusze pełne wielkich grzechów, które odsyłane są do Piekła. Konsō nie działa na hollowy, arrancarów, shinigami ani dusze przebywające w materialnym ciele.

    Oczyszczenie - Zabicie hollowa czy arrancara ostrzem zanpakutō powoduje oczyszczenie do z grzechów, a przez to odesłanie do Soul Society, albo też otwarcie Bram Piekielnych, jeśli istota ta była zbyt przepełniona złem. Jeśli zostanie zaś zabita dusza żyjąca w Soul Society, powraca do Świata Żywych w postaci nowo-narodzonego człowieka.

    Formy - Zanpakutō może zmieniać swoją formę, zyskując tym samym specjalne umiejętności. To, które i jak dobrze może opanować dany shinigami zależy od jego relacji z duchem miecza. Moce mieczy mogą być oparte tak na określonym typie (np. ogień, iluzja), formie (np. macki, ostrza) jak i zdolności specjalnej (np. podwajanie wagi). W przypadku shinigamich bardzo słabych duchowo, gęstość miecza jest stała, a zasoby w niego składane są zawsze taką samą częścią całkowitej energii właściciela, a więc rozmiar miecza odzwierciedla siłę posiadacza. Zanpakutō, który nie przyjął jeszcze ani razu formy shikai, a tym bardziej bankai, nazywany jest Asauchi (z jap. Płytkie Cięcie).[/center]
    • Shikai (z jap. Wstępne Uwolnienie) - Pierwszy stopień uwolnienia Zabójcy, osiągnięty przez bardzo wielu. Zmienia on wygląd samej broni. Może być teraz niemal dowolny. Od wykałaczki typu no-dachi po... Cokolwiek. Poza bronią palną. Nie zmienia jednak wyglądu dzierżącego. Uwolnienie części zamkniętej w zanpakutō mocy wiąże się ze znacznym wzrostem możliwości miecza, ale nie wpływa wprost na cechy posiadacza.
    • Bankai (z jap. Pełne Uwolnienie) - Drugi i ostatni stopień uwolnienia Zanpaktou. Niewielu udało się osiągnięcie poziomu pozwalającego na opanowanie bankai. To uwolnienie może zmieniać nie tylko kształt broni, ale też mieć wpływ na wygląd samego właściciela.To stadium daje też dostęp do niewyobrażalnej mocy ukrytej w Zabójcy Dusz. Jest to forma kilkukrotnie silniejsza niż shikai. Osiągnięcie jej wymaga zmaterializowania postaci Zabójcy w realnym świecie i wypełnienia poleconego przez niego wyzwania. Bankai może wpływać bezpośrednio na cechy użytkownika.


TECHNIKALIA RASOWE

Cytat :
    Konsō (z jap. Pogrzeb Duszy) - Zdolność do odsyłania dotkniętych dolną częścią rękojeści miecza Plusów do Soul Society. Wyjątkiem są jedynie dusze pełne wielkich grzechów, które odsyłane są do Piekła. Konsō nie działa na hollowy, arrancarów, shinigami ani dusze przebywające w materialnym ciele.

    Oczyszczenie - Zabicie hollowa czy arrancara ostrzem zanpakutō powoduje oczyszczenie do z grzechów, a przez to odesłanie do Soul Society, albo też otwarcie Bram Piekielnych, jeśli istota ta była zbyt przepełniona złem. Jeśli zostanie zaś zabita dusza żyjąca w Soul Society, powraca do Świata Żywych w postaci nowo-narodzonego człowieka.

    Shunpo (z jap. Błyskawiczne Kroki) - Technika błyskawicznych kroków, umożliwiająca poruszanie się na krótkich dystansach z wielką szybkością. Shunpo jest dostępne dla każdego shinigamiego od poziomu dywizjonisty, który osiągnął poziom D w atrybucie hohou. Technika ta należy do Hohō (歩法, Zwinności, dosł. "Sztuki Kroków").

    Kidō (z jap. Demoniczna/Duchowa Droga) - Kartę atutową w negocjacjach shinigami z wszelkiej maści oponentami stanowi kidō. To zbiór mniej lub bardziej potężnych zaklęć, których przydatność jest nieoceniona. Zwiększają one zarówno zdolności defensywne jak i ofensywne postaci kosztem zużycia reiatsu i wypowiedzenia odpowiedniej, inkantacji. Demoniczna magia podzielona jest na dziewięć kręgów, przy czym im wyższy krąg, tym kidō zasadniczo silniejsze. Innym podziałem jest podział na hadō (czary niszczące) i bakudō (czary wiążące i pomocnicze).
    • Hadō – Inaczej zaklęcia destrukcyjne, są wyspecjalizowanymi środkami niszczącymi. Do ich wytworzenia potrzebne jest momentalne wypuszczenie całego zgromadzonego w tym celu reiatsu, które uwolnione w jednej chwili wywołuje działania niszczące.
    • Bakudō – Inaczej zaklęcia wiążące, służą do obezwładniania przeciwnika. W tym przypadku zmagazynowana energia duchowa uwalniana jest stopniowo, by utrzymać cel w ryzach przez dłuższy czas.


Początkującemu Shinigami przysługuje:[/center]
  • Własny, oryginalny zanpaktou z uwolnieniem shikai;
  • 3 techniki shikai lub 2 właściwości stałe. Możliwa kombinacja: 2 techniki i 1 właściwość stała;
  • Kidou: od numer 1 do 20 (hadou jak i bakudou) + hadou nuerm 31;
  • Konsō; Oczyszczenie.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Shinigami
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Reiryoku ::  :: ENCYKLOPEDIA :: Rasy-
Skocz do:  






BlackButler

HogwartDream