Reiryoku
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Regulamin walk

Go down 
AutorWiadomość
Master Yoda
Admin
Master Yoda


Liczba postów : 179
Join date : 04/05/2015

Regulamin walk Empty
PisanieTemat: Regulamin walk   Regulamin walk EmptySro Maj 27, 2015 8:25 am

Na Reiryoku istnieją dwa, niezależne od siebie systemy walki. Oba wymagają obecności mistrza gry a wybór systemu zależny jest od graczy, w przypadku kłótni i braku zdecydowania, system wybiera MG. Sytuacja ta spowodowana jest chęcią poddania systemów testowi, w przyszłości ich liczba może zostać zredukowana do jednego. System walki potrzebny jest jedynie w przypadku walki z udziałem MG. Wszelkie fabularyzowane starcia między graczami, nie wymagają interwencji mistrza gry.

1. ''Wolna Amerykanka''
Najbardziej podstawowy z systemów walki polegający na braku podziału kolejki na specyficzne role. W tym systemie każdy z graczy dokonuje wszelakich akcji których dokonać chce, na koniec zaś MG podsumowuje wysiłki walczących i zmienia kolejkę. W turze można więc zarówno atakować, jak i się bronić.

Pierwsza tura:

    Gracz 1 Gracz 2MG/sędzia - podsumowanie.


Kolejna tura:

    Gracz 2Gracz 1MG - podsumowanie.

I tak na zmianę.


2. Atak/Obrona w trochę innej odsłonie.
Normalny system atak/obrona dzieli kolejkę na turę gracza atakującego i broniącego się. Ze względu jednak na dużą dynamikę walki jakiej wymaga się po PBF'ach Bleach'a postanowiliśmy zmodyfikować tą mechanikę tak, by oddawała w pełni to co w Bleach'u najlepsze - dynamiczne walki. Przez to system ten prezentuje się aktualnie w ten sposób:

Pierwsza tura:

    Gracz 1 - Atak.Gracz 2 - Obrona oraz Atak.Gracz 1 - Obrona.MG - podsumowanie.


Kolejna tura:

    Gracz 2 - Atak.Gracz 1 - Obrona oraz Atak.Gracz 2 - Obrona.MG - podsumowanie.

I tak na zmianę.

Dzięki temu oboje graczy ma szansę zetrzeć się w pojedynku jednocześnie zachowując równe szanse w obronie. W przypadku walki więcej niż dwóch osób, system ten prezentuje się następująco:

Pierwsza tura:

    Gracz 1 - Atak.Gracz 2 - Atak.Gracz 3 - Obrona oraz Atak.Gracz 2 - Obrona.Gracz 1 - Obrona.MG - podsumowanie.


Kolejna tura:

    Gracz 2 - Atak.Gracz 3 - Atak.Gracz 1 - Obrona oraz Atak.Gracz 3 - Obrona.Gracz 2 - Obrona.MG - podsumowanie.

I tak na zmianę.

Atak - Przez atak rozumiemy wszelkie akcje które polegają na zadawaniu obrażeń lub ogólnemu zmniejszaniu możliwości ofensywnych przeciwnika. Wszystkie akcje powodujące zmniejszenie potencjału bojowego oponenta lub prowadzące do jego okaleczenia, traktowane są jako atak.

Obrona - Przez obronę rozumiemy wszelkie akcje których celem jest uniknięcie obrażeń. Do takich akcji wlicza się np. Bieg, uniki i bloki. W turze obrony można wykonać jednak akcje zakrawające na turę ataku np. Złapać przeciwnika, założyć mu dźwignię lub uwięzić go. W turze obrony można także zadać szczątkowe obrażenia przeciwnikowi, te jednak muszą być wynikiem jego błędu. Np. Dozwolone jest podłożenie biegnącemu przeciwnikowi nogi, jednak obrona poprzez atak nie jest dozwoloną formą obrony czyli: "Tnę go zanim do mnie podejdzie" będzie akcją karaną.

Wszelki Godmode, świadome atakowanie w turze obrony, oraz/lub inne akcje łamiące system walk mogą zostać ukarane przez MG prowadzącego nie zaliczeniem postu, co niejako przełoży się na wynik starcia.

W wypadku napisania w turze ataku, opcji obronnych których celem pośrednim nie jest zadawanie obrażeń i przejście do ataku, nie zostaną zaliczone w danym poście. Dlatego też takie akcje zaleca się stosować jedynie w turze obrony.

W obu systemach zabronione są: Ukryte ruchy, Edycja postów.

Na co zwracać uwagę winien sędzia:
- Logiczne zestawienie akcji obu walczących.
- Poziom postów.
- Okoliczności sprzyjające/negatywne.
- Ogólna różnica mocy obu walczących.
- Motywacja i silne uczucia.


ZASADY I PRAWA

Obowiązujące graczy i MG podczas fabularnego pojedynku PvP.
a) Gracz ma prawo:
- Ubiegać się o zmianę sędziego w wypadku podejrzenia o stronniczość.
- Wymagać wyjaśnienia werdyktu tylko jeżeli jest on skrajnie sporny.
- Po tygodniowym braku odpisu przez przeciwnika prosić o rozstrzygnięcie walki na korzyść gracza oczekującego.
- Po trzydniowym braku obecności, rozstrzygnięcie walki na korzyść oczekującego jeżeli gracz przeciwny aktywnie wchodzi na forum, a nie podał przyczyny zwłoki.
- W wypadku niezgody z MG udać się do admina lub innego sędziego w celu uzgodnienia czy dana sytuacja faktycznie jest sporna, czy jednak nie.
b) Ma obowiązek:
- Poinformować o każdej nieobecności dłuższej od 48h.
- Poinformować o braku odpisu w przeciągu 72h, mimo obecności na forum i jego powodzie.
- Pisać w czasie niedokonanym.
- Walczyć uczciwe, tj. bez korupcji sędziego czy pomocy z zewnątrz.
- W przypadku zgłoszenia spornej sytuacji, gracze maja obowiązek zaprzestać odpisów na czas uzgodnienia wszystkich detali związanych ze sporną sytuacją.

a) MG ma prawo:
- Odmówić sędziowania walki.
- Odmówić sędziowania w trakcie pojedynku jeśli sądzi, że z jakiegoś powodu jego obiektywizm jest naruszany.
- Zawiesić walkę jeżeli widzi jakieś nieprawidłowości.
- Rozstrzygnąć walkę na korzyść osoby czekającej, jeżeli druga nie poinformowała o nieobecności/powodzie braku odpisu.
- Nie tłumaczyć się ze swoich decyzji, o ile nie są one skrajnie sporne.
- Wymagać udowodnienia mu stronniczości, a jawnie fałszywe oskarżenia karać ostem.
b) Ma obowiązek:
- Zachować pełen obiektywizm i bezstronność w trakcie walki.
- Nie nadużywać swojej władzy.
- Nie zwlekać z odpisami dłużej niż 72h.
Powrót do góry Go down
 
Regulamin walk
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin forum

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Reiryoku ::  :: REGULAMIN-
Skocz do:  






BlackButler

HogwartDream