Reiryoku
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Regulamin forum

Go down 
AutorWiadomość
Varagarv
Wesoły Morderca
Varagarv


Liczba postów : 287
Join date : 03/07/2014

Regulamin forum Empty
PisanieTemat: Regulamin forum   Regulamin forum EmptySob Maj 30, 2015 7:39 pm

I. REGULAMIN OGÓLNY

1. Główne zasady:
- Grę użytkownicy rozpoczynają od dokładnego przeczytania regulaminu i zrozumienia go, zaraz po zarejestrowaniu. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia użytkownika z przestrzegania.
- Fabularna rozgrywka rozpoczyna się dopiero po zaakceptowaniu karty postaci złożonej w dziale 'Karta Postaci' przez osobę do tego uprawnioną.
- Nowy gracz rozpoczyna rozgrywkę postacią od rangi dywizjonisty/numerosa bądź analoga u innych ras i poziomem statystykami w atrybutach na poziomie E.
- Forum osadzone jest w realiach świata przedstawionego w anime oraz mandze Bleach, toteż niekanoniczne postacie w nim występujące powinny dostosowywać się do pewnych schematów nadających grze właściwego 'klimatu'.  
- Nazwa użytkownika powinna być wpasowana w realia forum. Powinna być ona imieniem lub/i nazwiskiem postaci. W wypadkach uzasadnionych koncepcją postaci może być to przydomek/pseudonim, ale musi być to „imię” pod jakim znana jest postać przez innych i jakim się ogólnie posługuje.

2. Zakazy:
- Nie wolno używać słów powszechnie uznanych za wulgaryzmy*.
* Wyjątek stanowią posty odnoszące się bezpośrednio do fabuły, w których można przedstawić wulgaryzm odnoszący się do emocji odczuwanych przez odgrywaną postać. Mimo tego nie powinien być nadużywany.
- Zakazuje się offtopowania (pisania nie na temat) w nieprzeznaczonym do tego dziale.
- Obowiązuje absolutny zakaz wprowadzania na forum treści i obrazów pornograficznych (treści o zabarwieniu erotycznym są mocno ograniczone).
- Nie wolno spamować.
- Kłótnie i ich prowokowanie na Chat Boxie oraz w tematach będą karane.  
- Gracz po wyjściu z danego tematu powinien uwzględnić to, pisząc pod postem np. "zt"/zt (z tematu)*.
* Nie wolno przebywać w kilku miejscach jednocześnie.
- Zakaz tworzenia kont z postaciami kanonicznymi (czyli postaciami, które występowały w mandze/anime Bleach). Fabuła na forum Reiryoku odbywa się w 'przyszłości', gdzie większość postaci z kanonu nie żyje. Po więcej informacji na ten temat zapraszamy do subforum 'Historia'.

3. Nakazy:
- Należy przeczytać i zrozumieć regulamin oraz niezależnie od sytuacji go przestrzegać.
- Posty należy pisać z wszelką poprawnością gramatyczną i interpunkcyjną, a także z w pełni zachowaną składnią*.
* Odpisy fabularne powinny być treściwe i zawierać więcej niż pięć "linijek" pisanego tekstu (bez uwzględnienia w tym dialogów).
- Gracz powinien możliwie na bieżąco uczestniczyć w życiu forum i orientować się w aktualnej sytuacji na nim panującej.
- W szeroko pojętym interesie użytkowników leży dbanie o swoje postaci.
- Należy umieścić emblemat prezentujący wizerunek postaci. Wymiary takiego 'avka' nie mogą być większe niż 250x400.
- Gdy nasza Karta Postaci zostanie zaakceptowana należy uzupełnić profil.

4. Dozwolone jest:
- Przedstawianie swoich pomysłów, które mają na celu polepszenie gry na forum w przeznaczonych do tego tematach.
- Dowolne prowadzenie postaci względem ustalonego dla niej charakteru.

5. Inne:
- Wszelkie nieprzestrzeganie regulaminu będzie karane w zależności od przewinienia kolejno: ostrzeżeniem słownym, ostrzeżeniem, które widnieje pod kartą postaci oraz banicją.
- Ilość ostrzeżeń może ostatecznie złożyć się bezpośrednio na zbanowanie postaci.
- Nie istnieje możliwość prowadzenia postaci Zanpakutou Boga Śmierci, lecz tylko i wyłącznie samego Shinigami'ego.
- Na forum Reiryoku jest możliwe ukrycie części technicznej KP, tj. ''Technikalia'', opcją hide, która ukrywa tekst przed innymi użytkownikami z wyjątkiem samego gracza i administracji (+ MG). Ma to na celu urozmaicić rozgrywkę i wprowadzić element 'zaskoczenia', gdyż jak każdy wie, przeciwnik pozna nasze ataki dopiero, gdy ich użyjemy. Rzecz jasna nie jest to przymus, jeśli nie chcemy, nie musimy ukrywać swoich technik.
- Rozmiar emblematu nie może być większy niż 250x400.


II. REGULAMIN DOTYCZĄCY GRACZY I ICH POSTACI

1. Podstawy:

- Każdy gracz może posiadać maksymalnie 2 postacie dowolnej rasy.
- Niepisanie swoją wykreowaną postacią przez czas dłuższy niż trzy miesiące, skutkuje konsekwencjami w postaci degradacji oraz zawieszeniem treningów i innych przywilejów na czas 3 tygodni od powrotu. Aby temu zapobiec należy dać stosowną informację w "Nieobecnościach".
- Postać, która nie rozpoczęła fabularnej gry w ciągu miesiąca od uzyskania akceptacji lub na fabule nie przekroczyła 3 postów zostaje usunięta z bazy danych. Aby temu zapobiec należy złożyć stosowna informację w "Nieobecnościach".

2. Dotyczące Ras:

a) Shinigami:
- Na tą chwilę jedynymi grywalnymi dywizjami są: I, II, IV, VIII, XI, XII i XIII. Pozostałe są czysto fabularne i prowadzone przez MG, z możliwością udostępnienia ich w przyszłości dla graczy.
- Każdy Shinigami jest zobowiązany do noszenia munduru, w odmianach przewidzianych kanonem mangi Bleach. Dopuszczalne są kosmetyczne zmiany stroju (kaplusz, szalik etc.), ale muszą być uzgodnienie z Administracją.
- Gracz może dowolnie poruszać się wyłącznie po terenie Seireitei.
- Należy stosować się do poleceń Kapitanów, Poruczników i Oficerów określonych Dywizji oraz darzyć ich należytym szacunkiem.
- Aby przedostać się do Świata Żywych lub Rukongai, Shinigami musi posiadać pozwolenie.
- Wszyscy Dywizjoniści zamieszkują wspólnie koszary przeznaczone dla ich oddziałów, natomiast prywatne kwatery dostępne są dopiero od rangi Oficera.
- Oficerowie, Porucznicy, oraz Kapitanowie są zobligowani do przeprowadzenia 2 treningów w ciągu 12 miesięcy, oraz 1 misji w ciągu 12 miesięcy dla swoich podopiecznych.
- Każdy Shinigami może posiadać 3 techniki shikai lub 2 właściwości stałe. Możliwa kombinacja: 2 techniki i 1 właściwość stała. Istnieje także możliwość nabycia z czasem dodatkowych właściwości Shikai. Po osiągnięciu formy Bankai przysługują kolejne 3 techniki lub 2 właściwości stałe. Możliwa kombinacja: 2 techniki i 1 właściwość stała.
- Zarówno pierwsza jak i druga forma powinny być aktywowane tylko i wyłącznie w prawdziwej walce, a nie na pokaz, czy podczas sparingu.
- Jak powszechnie wiadomo Bankai oraz Shikai nie wpływają na fizyczność osoby dysponującej uwolnioną formą Zanpakutou. Natomiast podwyższony poziom reiatsu sam w sobie może przez krótki czas działać niczym środek przeciwbólowy na tej samej zasadzie, na jakiej opiera się wpływ adrenaliny na organizm danego osobnika.  
- Każdy Shinigami uzyskawszy przydział do konkretnego Dywizjonu, potrafi posługiwać się wszystkimi Kidou (Hadou oraz Bakudou) do numeru 20 włącznie oraz Hadou numer 31: Shakkahou, a także posiada opanowane Shikai.
- Nowi gracze wedle własnego uznania decydują, czy ich postać na początku rozgrywki zdolna jest do osiągnięcia pierwszego poziomu uwolnienia swojej broni, czy też dopiero musi się tego nauczyć.
- Limity ograniczające moc Shinigami'ch są nakładane na każdego Shinigami o mocy Kapitana i Porucznika (poziom atrybutów reiryoku i hohou 3 i wyżej), który udaje się do Świata Żywych, za wyjątkiem sytuacji kryzysowych. Ograniczenie przejawia się obniżeniem wartości statystyk Hohou i Reiryoku do poziomu 2 (chyba, że któraś z nich ma wartość niższą lub równą 2, wtedy jej wartość nie ulega zapieczętowaniu).

b) Arrancar:
- Gracz może się poruszać wyłącznie po terenie całego Hueco Mundo.
- Należy stosować się do poleceń wydawanych przez Exequias, Real Guardę oraz Espadę.
- Aby przedostać się do Świata Żywych, Arrancar zobowiązany jest posiadać pozwolenie.
- Exequis, Real Guarda oraz Espada są zobligowani do przeprowadzenia 2 treningów w ciągu 12 miesięcy, oraz 1 misji w ciągu 12 miesięcy dla swoich podopiecznych.
- Garganta stanowi przejście międzywymiarowe do innego świata, w związku z tym nie wolno stosować tej techniki niczym "teleportu" oraz trzeba pamiętać, iż otworzenie jej zajmuje stosowną ilość czasu.
- Należy pamiętać, że mimo odzyskania sporej dawki człowieczeństwa, to wciąż jest potwór bez serca, który wyewoluował z Hollow'a. Wiąże się to więc z określoną postawą i sposobem zachowania.
- Każdy rezydent Las Noches posiada Hierro*; Bala; Gonzui; Pesquisa i Gargantę.
* Jego siła jest zależna od mocy danego osobnika i najczęściej jest on w stanie zatrzymać cios Zanpakutou w formie podstawowej. Miecz w formie Shikai swobodnie może przeciąć ów pancerz, ale obrażenia będą nieznacznie zredukowane.
Dotyczy to również obrażeń innego rodzaju - na przykład zadanych za pomocą Kidou. Im większa różnica mocy pomiędzy walczącymi tym mniej lub więcej obrażeń jest redukowanych przez Żelazną Skórę. Należy pamiętać, że ogólna skuteczność Hierro wciąż zależy od jakości posta w walce, który odgrywa w pojedynku kluczową rolę.
- Cała Espada oraz Privaron Espada posiadają zdolność zaleczania ran otrzymanych w formie podstawowej, w momencie przejścia w formę Resurrección. Jednak jeżeli owe obrażenia są krytyczne, to rany nie goją się do końca.
- Bala jest niewielkim karmazynowym pociskiem o prędkości dwudziestokrotnie przewyższającej Cero. Pamiętajmy jednak, iż mimo szybkości jest to atak stosunkowo słaby. Pod względem potencjału energetycznego można umieścić go niemalże równolegle w stosunku do Byakurai’a.
- Cero/Gran Ray Cero jest pociskiem o wielkiej mocy. Przy bezpośrednim trafieniu może on urwać kończynę lub w inny sposób trwale uszkodzić ciało. Ze względu na czas potrzebny na jego naładowanie oraz zasoby energii, które zużywa, nie należy używać go częściej niż raz na dwie rundy walki. Jednocześnie należy pamiętać, że Cero jest atakiem ciągłym, więc nie można go wystrzelić i zmienić jednocześnie pozycję, gdyż rozproszy to natychmiast ów atak.
- 3 techniki lub 2 właściwości stałe po przejściu w formę ressurection. Możliwa kombinacja: 2 techniki i 1 właściwość. Istnieje także możliwość nabycia z czasem dodatkowych technik/właściwości.
- "Zmartwychwstanie" Hollow'a nie powinno być używane z byle powodu.
- Dodatkowo wraz z stopniowym pozyskiwaniem mocy i awansami postać Arrancar'a w formie Resurrección staje się bardziej humanoidalna. Należy jednak zaznaczyć, iż występujące zmiany są wyłącznie kosmetyczne.

c) Quincy:
- To rasa, która porusza się wyłącznie po Świecie Żywych.
- W świecie Reiryoku gracz ma dwie możliwości - dołączenia do rodu Di Schwerin, bądź wybrania gry samotnej. Należy dobrze przemyśleć wybór, gdyż 'samotnik' ma o wiele trudniejszą rozgrywkę i mniej możliwości, niżeli członek rodziny Di Schwerin.
- Odpowiednicy Oficerów, Poruczników, oraz Kapitanów u Shinigami są zobligowani do przeprowadzenia 2 treningów w ciągu 12 miesięcy, oraz 1 misji w ciągu 12 miesięcy dla swoich podopiecznych.
- Każdy Quincy posiada Krzyż Quincy, który mogą tylko oni używać. Kształt Krzyża samotnika jest oryginalny i dla każdego inny, zaś dla członków rodziny Di Schwerin ten sam. Co nie zmienia faktu, że rozmiar oraz inne dodatki do niego leżą w inwencji gracza.
- Każdy Quincy posiada własny, niepowtarzalny łuk z 3 technikami do niego, bądź 2 właściwościami stałymi. Możliwa kombinacja: 2 techniki i 1 właściwość stała; poprzez techniki rozumiemy szeroko pojęte właściwości, które mogą mieć strzały [np. eksplodujące strzały, zamrażające, ogniste etc.] - to samo tyczy się właściwości, lecz w tym przypadku efekt jest stały/niezmienny i dotyczy samego łuku i jego możliwości [np. Ginrei Kojaku Uryuu, który potrafił wystrzelić 1200 na raz].
- Ponadto posiadają jeszcze: pięć gintō, których zapas można uzupełnić u npc swojego rodu; Absorpcja i władanie reiryoku; znajomość technik Heizen, Gritz, Wolke, Glanz, Knall i Götterspeise.

3. Dodatkowo:
- Udostępniona jest możliwość fabularnej zmiany przynależności do poszczególnej Dywizji, z zastrzeżeniem, iż jest to możliwe po minimum trzech miesiącach aktywnej gry na forum. Owa zmiana jest od chwili obecnej dostępna w liczbie dwóch, jednakowoż pomiędzy poszczególnymi przenosinami konieczny jest być odstęp sześciu miesięcy. Prosimy więc o rozważny wybór oddziału, w którym chcielibyście się znaleźć.
- Zmiana rasy musi być szczegółowo uwzględniona w fabule*.
* Na chwilę obecną dopuszczalna są zmiany na linii: Shinigami -> Visored.

4. Zasady dotyczące oddziałów naukowych oraz tworzenia wynalazków:

- By móc stworzyć wynalazek, nasza postać musi być przynajmniej na randze Oficera (u Arrancarów analog).
- Pełny projekt wynalazku należy zgłosić w swoim temacie w subforum 'Treningi' i dopiero po akceptacji moderatorów technicznych, można przystąpić do tworzenia wynalazku na fabule.
- Tworzenie wynalazku jest samodzielne i nie wymaga kogoś starszego rangą.
- Każdy wynalazek musi być poparty badaniami oraz opisem tworzenia go. Lecz nie ma wymogu co do długości opisów.
- Oficer może stworzyć jeden wynalazek; porucznik 2; zaś kapitan 3 - w ciągu roku, w dowolnym czasie, niezależnie od trwającej sesji.


a) Shinigami:
- Dwunasty Dywizjon Gotei 13 jest nie tylko korpusem naukowym, lecz także regularną formacją bojową.
- Na terenie należącym do tej dywizji musi być umieszczona zbrojownia, w której znajdują się wszelkie wynalazki tego oddziału. Inwentarz powinien być spisany w pierwszym poście i odpowiednio modyfikowany z czasem (ilość przedmiotów jest nieograniczona).
- Wszelkie urządzenia wydawane są przez Oficerów, Porucznika lub Kapitana*.
* Jedyną osobą, mogącą korzystać z gadżetów na terenie Soul Society jest Kapitan XII Dywizji. Pozostali mogą ich używać na terenie Społeczności Dusz jedynie w razie konieczności odparcia inwazji na ów plan istnienia, bądź za pozwoleniem.
- Każdy Shinigami z Dwunastej Dywizji może mieć przy sobie dwa dowolne wynalazki.
- Przedmioty można wybrać sobie wedle upodobań poprzez odpowiedni post w zbrojowni, tuż przed udaniem się do Świata Żywych.

b) Arrancar: [Jak wyżej, z uwzględnieniem następujących zmian:]
- Zbrojownia głównego naukowca Hueco Mundo musi znajdować się na terenie pałacu Las Noches.
- Dostęp do niej mają jedynie #9 Espada [Nicanor Vito Neglia] i jego Fracción.
- Tylko Nicanor Vito Neglia ma prawo do używania wynalazków na terenie pałacu, chyba że za pozwoleniem*.
* Na terenach Hueco Mundo poza twierdzą owa restrykcja nie obowiązuje.
- Ilość posiadanych jednocześnie wynalazków wynosi 2.

Każdy wynalazek, zanim trafi do danej zbrojowni, powinien być zatwierdzony przez Administrację!


III. REGULAMIN AWANSÓW

1. Arrancar:
- Aby otrzymać awans, użytkownik nie tylko powinien mieć odpowiedni staż, ale przede wszystkim dysponować zdolnością pisania dobrych i treściwych postów.
- Oprócz wymagań dotyczącego dobrego piśmiennictwa, na awans składają się także kolejno: zadania od wyższych rangą i npc, wygrywanie pojedynków z przeciwnikami, czynny udział w eventach/misjach oraz nietypowe pomysły.
- Arrancar powinien pokazywać, że nadaje się do to tego, aby być złą postacią na forum.

2. Shinigami:
- Aby otrzymać awans, użytkownik nie tylko powinien mieć odpowiedni staż, ale przede wszystkim zdolność do pisania dobrych i treściwych postów.
- Oprócz wymagania dotyczącego dobrego piśmiennictwa, na awans składają się także kolejno: treningi, patrole, misje w obrębie samych Dywizjonów, walki, Eventy.
* Tam osoba powinna również zasłynąć własną inwencją twórczą i nie pozostawać bierną.
- Użytkownik powinien wykazać się zainteresowaniem grą oraz pomysłowością w prowadzeniu swojej postaci.

3. Inne rasy:
- Awanse w przypadku innych ras, a mianowicie Fullbringerów oraz Quincy nie odbiegają od schematu przedstawionego w przypadku Bogów Śmierci.

4. Dodatkowo:
- Wszelkie awanse są uprzednio szczegółowo omawiane i dyskutowane przez członków Administracji.
- Awanse Shinigami na wysokie stanowiska odbywają się w Budynku Głównym/Sali zebrań Gotei 13 w obecności Kapitanów.
- Uprzejmie prosimy o niedomaganie się wyższej rangi. Jeśli Administracja uzna, że dany użytkownik zasługuje na awans, to na pewno zostanie on w odpowiednim czasie przyznany.


INFORMACJA: Forum powstało na zgliszczach BleachWorld'u, w skrócie nazywanego 'BW', tak więc system oraz wiele więcej zostało wziętych z poprzedniego forum, rzecz jasna za pozwoleniem ostatniego administratora.
Jemu oraz wielu innym osobom dziękujemy za - miejmy nadzieje - możliwość kontynuowania świetnej zabawy i czerpania przyjemności jaką niosło nam kiedyś BW.
Powrót do góry Go down
 
Regulamin forum
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin walk

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Reiryoku ::  :: REGULAMIN-
Skocz do:  






BlackButler

HogwartDream